propatrian propatrian
581
BLOG

Raport Kameleona

propatrian propatrian Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 22

 

Tytułowe (filmowe) nawiązanie ma jedynie pokazać, że nawet siłami „zwykłych zjadaczy chleba” można przeciwstawić się ZŁU…

 

Ale do rzeczy:

 

Godna podziwu, długotrwała, uparta (ale nie ortodoksyjna!) wytrwałość Kol. @Kameleon może przynieść zadziwiające owoce:

może doprowadzić do polubownego rozwiązania „zagadki smoleńskiej” .

 

Blogerka pisze nie tylko o nowych odczytach CVR jako „cyzelacji znanych zapisów”. W dokonanych przez nią odczytach pojawia się wątek AWARII. Idąc śladem tego wątku można sobie wyobrazić następujący ciąg wydarzeń, całkowicie odmienny od prezentowanych publicznie cfitów, wybuchów, teorii inscenizacyjnych:

 

samolot zaczyna się „psuć”*; pojawia się dym, ogień, odmawiają posłuszeństwa przyrządy nawigacyjne, eksplodują silniki; piloci nadludzkim wysiłkiem starają się posadzić maszynę lotem ślizgowym, co się prawie udaje; prawie – bo eksplozje naziemne dopełniają Tragedii…

 

Takie odczytanie katastrofy zawiera w sobie wszystkie elementy dotychczasowych „hipotez smoleńskich”, a ponadto:

- ogranicza „winę Rosjan” do winy zakładu remontowego

(silniki były remontowane nie w Samarze**, a w Rybińsku – i to nie trzy, tylko cztery, bo remontowano także silnik zapasowy! – czy nie należy obecnie sprawdzić, jak? – a dodatkowo jeszcze: silnik rozruchowy TA-6A oraz agregaty zapasowe, jak m.in. blok autopilota, przeciwpożarowy, sterowania trymerem, wysokościomierz, prędkościomierz; wymieniono „przy okazji” nadajnik ratunkowy ELT, który się przed feralnym wylotem popsuł. UWAGA: w taki sam sposób postąpiono z drugą tutką: konieczność jej szczegółowego, śledczego oglądu - wraz przesłuchaniem Szefa Techniki i podwładnych mu osób wykonujących mi.in. „remont salonki” i remont „po zderzeniu z ptakiem” – jest oczywista)

oraz do prób zatarcia śladów tej winy;

- uwalnia „społeczność światową” od przykrych dlań reakcji na spodziewaną (w obecnej chwili)  treść Raportu Berczyńskiego;

- jest do przyjęcia dla Polaków - i, przede wszystkim!

- umacnia honor śp. Pilotów - honor polskiego munduru.

 

Absolutnie to, co napisałem w powyższej notce nie jest wyrazem moich „poglądów” na przebieg Tragedii; to są odkrycia Kol. @Kameleon! Odkrycia na tyle jednak intelektualnie prowokujące, że nie powinno się obok nich przechodzić „od tak” – a ich Autorce pewnie zwyczajnie nie wypada  przedstawić je w formie tak ostatecznej, jak to uczyniłem.

Mam nadzieję, że wybaczy mi tę (nieuzgodnioną przecież w żadnym stopniu) „ingerencję” w jej dociekania...

 

 

*Jarosław Kaczyński powiedział, że nie doszłoby do katastrofy, gdyby rosyjscy kontrolerzy lotów działali właściwie, a samolot był sprawny. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Ciala-polskich-generalow-wazyly-po-25-kg,wid,13046934,wiadomosc.html?ticaid=116766

** w Samarze był ponoć "aż" jeden borowiec;  w Rybińsku (zakłady NPO Saturn) - nikogo! I co ciekawe: tyle się mówi do dziś o Deripasce, a o Siergieju Czemiezowie prawie nikt nie słyszał...

propatrian
O mnie propatrian

http://noweczasy.salon24.pl/738866,tragedia-smolenska-katastrofa-przed-katastrofa-i-po-katastrofie http://noweczasy.salon24.pl/573148,archiwa-smolenskie-linki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka