propatrian propatrian
963
BLOG

OKĘCIE: zmiany w ostatniej chwili

propatrian propatrian Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

 

Analiza dostępnych w tej sprawie informacji nie ogranicza się jedynie – jak przyjęło się ogólnie sądzić – do relacji (jak to pokazałem w notce: http://noweczasy.salon24.pl/609902,na-4-5-rocznice-basniowa-historia-lotu-dziennikarzy – kontrfaktycznych) dziennikarskich o „ich” jak-u.
Z informacji pozostających jakby w cieniu (choć dostępnych Blogerom) przywołać trzeba:
1. depesze kontroli lotów, a w nich:
- zmiany czasu lotów
- zmiany samolotów i lotnisk
2.zmiany obsad personelu latającego.
Wszystkie te zmiany dotyczą jaków-40.
 
Ad1/ Depesze: mamy w nich informacje uwzględniające zmiany:
- czasu lotu (jaka-40) – wyraźnie różniący się od „ustalonego” po Tragedii
Y40 PLF102 REG045 – DEP EPWA – ARR ZZZZ – czas lotu 0140 dla 10.04.2010
Y40 PLF102 REG045 – DEP ZZZZ - ARR EPWA – czas lotu 0135 dla 10.04.2010
– pod tym samym linkiem znaleźć można info dla tego samego samolotu – ale lotu trzy dni wcześniej: tu planowano lot dłuższy:
Y40 PLF035/031 REG045 – DEP EPWA - ARR ZZZZ czas lotu 0150 dla 07.04.2010
Y40 PLF035/031 REG045 – DEP ZZZZ - ARR EPWA czas lotu 0150 dla 07.04.2010.
Raz planowano więc czas trwania lotu jak-a na 1.35’ – raz na 1.50’; w rzeczywistości – jaczek ten lądował o 7.15’ – a więc leciał 1.45’.
Skąd te różnice? Wynikają bezspornie z planowanego kierunku lądowania: lądowanie na lotnisku Smoleńsk-Siewiernyj „od wschodu” wydłuża czas lotu (z punktu ASKIL) o te właśnie ok. 10 min.
Jest zatem całkowicie przesądzone, iż lądowanie „od zachodu”… albo NA JUŻNYM!!! (TEN SAM CZAS DOLOTU Z PUNKTU ASKIL!) – zawarte było w planach lotu. Jakiego samolotu?
- samoloty i miejsca lądowania– przyjrzyjmy się tej depeszy:
FF EPWAYGYL 100331 EPWAYGYM / READDRESS-ORIGINAL TEXT / 100248 UUUUBNXX DEAR SIRS PLEASE ADVISE DEPARTURE/DELAY OF FLIGHT PLF031 YK40 REG 044 EPWA-UUBS 10.04.2010 STS/VIP AFTN: UUUUBNXX BRGDS/CDOS MOSCOW DEP-PLF031-EPWA0329-ZZZZ
Wykonanie lotu zostało potwierdzone.”
http://www.salon24.pl/user/37592,libra,4(Uwaga: @LIBRA usunął swoje dawne linki! – ten też; zachował się tu:http://noweczasy.salon24.pl/497440,alfabet-tajemnic-smolenskich-j )
- a zwłaszcza temu jej urywkowi:
100248 UUUUBNXX DEAR SIRS PLEASE ADVISE DEPARTURE/DELAY OF FLIGHT PLF031 YK40 REG 044 EPWA-UUBS 10.04.2010 STS/VIP(…)DEP-PLF031-EPWA0329-ZZZZ
Kontrola lotów w Moskwie, o godz. 4.48! prosi o potwierdzenie/zmianę otrzymanego planu lotu nr PLF031 samolotu jak-40 nr burtowy (REG) 044 z Warszawy (Okęcie - EPWA) do Smoleńska (JUŻNYJ!!! – UUBS!) oznaczonego jako „vip”!!!
A „Warszawa” informuje o ZMIANIE: lot PLF031 (już nie „vip”!) odbędzie się na lotnisko ZZZZ:
to konsekwentne oznaczanie (przez „Warszawę”) lotniska (które „Moskwa” równie konsekwentnie – w innych depeszach, także tych z 7. kwietnia, oznacza jako XUBS) Smoleńsk-Siewiernyj; wynika z faktu, iż oznaczenie XUBS zniknęło z kodów ICAO: ZZZZ to lotnisko polowe.
Mamy więc pośrednie – ale rzeczywiste! – potwierdzenie planu lotu jaka-40, jaka z VIP-ami;
lotu, który BYŁ PLANOWANY dla jaka n/b 044 NA LOTNISKO SMOLEŃSK-JUŻNYJ!
Planowano więc TRZECI SAMOLOT – i to nie dla dziennikarzy: oni „vipami” nie są…
Mamy teżdowód na fałszywe „świadectwo” zawarte w tzw. Raporcie Millera: mówi się tam o samolocie jak-40 n/b 044 jako o „samolocie zapasowym dla operacji HEAD” – tymczasem dla tego właśnie samolotu przygotowano plan lotu o innym statusie: VIP; jest to zarazem dowód, że – skoro musiał być przygotowany samolot zapasowy dla Prezydenta – to był to inny samolot! 
„Libra tak komentuje przedstawione przez siebie plany lotów:
Zastanawiającym jest skąd Moskwa wiedział, że wystartował Yak40o znakach rejestracyjnych 044 skoro plan lotu był złożony na Yak40 o znakach rejestracyjnych 045?
 Pytanie o czas wylotu Yak40 przyszło o godz. 02:48 czasu UTC czyli 04:48 czasu Warszawskiego-lokalnego.” – i byłby to komentarz zaskakujący (bo o 4.48 nie wystartował przecież żaden samolot!), gdyby nie ten jego „plan lotu złożony na Yak40 o znakach rejestracyjnych 045” - @Librze chodziło o ten planowany również lot:
PLF031, typ YK40, burtowe 045, start z EPWA do UMII o godz. 03:29 UTC w dniu 2010.04.10
PLF031, typ YK40, burtowe 045, start z UMII do EPWA o godz. 14:51 UTC w dniu 2010.04.10
(ciekawostka: UMII to białoruski Witebsk-Północny!)
– zatem „dziennikarski jak” odleciał faktycznie zgodnie z planem! O 5.29! – ale do Smoleńska…
OBA plany lotów potwierdza też ta znana relacja:
„Nasz lot miał wystartować natychmiast po pierwszym, planowo mieliśmy wylądować tylko 15 minut od siebie” (cyt. za: El Mundo – ciekawe, czyje słowa zacytowała hiszpańska dziennikarka?)
A bezpośrednio przed nim „miał wystartować” – inny jak-40 (czy też do Witebska?).
 
ZREKAPITULUJMY: przedstawiłem dowód (plany lotów) na przygotowane do lotu na uroczystości katyńskie dwa jaki-40: n/b 044 i 045;
w nocy następuje (na Okęciu) nagła zmiana lotów:
- por. Wosztyl otrzymuje polecenie zmiany samolotu (045 „się nie popsuł” – przygotowywano go, jak podaje Raport Millera – jako samolot zastępczy dla Prezydenta; poleciał zresztą po paru godzinach do Smoleńska z E.Klichem!) i celu podróży: OD KOGO? I ważniejsze pytanie:
O CZYIM LOSIE, jakich VIP-ów, WCZEŚNIEJ, W NOCY, ZDECYDOWANO?
- dziennikarze lecą nie do Witebska (pewno dlatego przybyli tak wcześnie: czy miał tam na nich czekać zamówiony przez Kancelarię Prezydenta… i mający zgody dyplomatyczne na przejazd! AUTOKAR?:http://noweczasy.salon24.pl/490012,alfabet-tajemnic-smolenskich-a ), tylko bezpośrednio – do Smoleńska (na Siewiernyj)
- w słynnym hangarze ładowane są do kolejnego jak-a (047) – bo tutka stoi już na zewnątrz, widziana i przez odlatujących dziennikarzy i przez przygodnych świadków - materiały przygotowane przez ROPWiM i Kancelarię do rozdania na miejscu uroczystości.http://orka.sejm.gov.pl/opinie6.nsf/nazwa/78_20101215/$File/78_20101215.pdf ).
 
Ad2/ Obsada lotów: mamy tu zastanawiające „zmiany w ostatniej chwili”
Stewardesa na pokładzie prezydenckiego samolotu. Jako funkcjonariusz BOR zajmowała się na pokładzie tylko osobami, którym przysługiwała ochrona. - Wszystko wskazywało na to, że nie poleci - mówi generał Gawor. A to z tego powodu, że wyjazd był bardzo krótki - wyjaśnia.
- Wyznaczyłem go do ochrony prezydenta Kaczorowskiego podczas jego pobytów w Polsce - opowiada generał Gawor. - Prezydent nie miał tutaj stałego lokum, więc organizował mu pobyty, całą logistykę, opiekował się. A prezydent często bywał w Polsce, jakby chciał nadrobić stracony czas - opowiada generał. Często nikt o tych pobytach nie wiedział.
- miał nie lecieć do Katynia - zdradza Aleksandrowicz. O tym, że leci zdecydowano w ostatniej chwili.
http://noweczasy.salon24.pl/588423,bladym-switem-dokumentacja-okecka,2 (tam też wytłumaczenie tych „dodatkowych” – a wydawać by się mogło: niepotrzebnych – obecności: na miejscu była koleżanka, która „nie leciała”!).
Jaka mogła by być przyczyna, że tych Dwoje poleciało? Z pewnością nie z tego bałamutnego powodu: „wyjazd był bardzo krótki”! O wiele bardziej jest prawdopodobne (dla obojga borowców), że polecieli, bo choć w tutce nie byli potrzebni (było wystarczająco wielu „borowików” – także w Katyniu!), to w jaku… byli niezbędni; jasne też jest, kogo mieli ochraniać.
 
 
WNIOSKI KOŃCOWE:
Ukryto przed opinią publiczną przygotowania do wylotu trzeciego samolotu do Smoleńska: samolotu jak-40 o statusie VIP. Relacje post factum, w tym padające z trybuny sejmowej, a także „Raport Millera” i zeznania w prokuraturze wojskowej - w których twierdzono, że było inaczej – są kłamliwe. 
Jeśli do tego dodamy BRAK (ministerstwo spraw zagranicznych nie załatwiło zgody dyplomatycznej na lądowanie tutki, a jedynie na sam przelot!) ZGODY ROSJI NA LĄDOWANIE W SMOLEŃSKU TU-154M – to przygotowania te stają się potwierdzeniem, że próbowano obejść to utrudnienie, przygotowując dla VIP-ów inny samolot; ukrycie takiej zgody (clarisu) dla jak-a 045 – którego plan lotu sporządzono! – pokazuje dodatkowo, że muszą istnieć (istniały) dokumenty, które utajniono (zniszczono?)* dla innych samolotów.
I ludzie, którzy te dokumenty przygotowywali. No i oczywiście Ci, którzy to wiedzą… bo to oni decydowali w ostatniej chwili o zmianach planów.
c.d.n.
 
*Podobnie jak:
niektóre dokumenty o nazwie plany przedsięwzięcia ochronnego z dnia 6 i 9 kwietnia 2010 r., znajdujące się w teczkach BOR o numerach 58 i 64 zostały zmienione po dniu 10 kwietnia 2010 r. Postępowanie to jest w fazie wstępnej.
 
propatrian
O mnie propatrian

http://noweczasy.salon24.pl/738866,tragedia-smolenska-katastrofa-przed-katastrofa-i-po-katastrofie http://noweczasy.salon24.pl/573148,archiwa-smolenskie-linki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka